Kardiologi

Kardiologi fokuserer på sykdommer og tilstander i hjertet og blodårene. Kardiologer tilbyr behandling for alt fra høyt blodtrykk til komplekse hjerteoperasjoner.

Innsetting eller bytte av defibrillator

Innsetting eller bytte av defibrillator

Innsetting eller bytte av defibrillator er en prosedyre hvor en enhet plasseres under huden, vanligvis i brystet, for å overvåke og korrigere unormale hjerterytmer. Defibrillatoren sender elektriske sjokk for å gjenopprette normal rytme ved livstruende arytmier. Dette forbedrer pasientens sikkerhet og livskvalitet ved å forhindre hjertestans.

Implantasjon eller bytte av pacemaker

Implantasjon eller bytte av pacemaker

Implantasjon eller bytte av pacemaker er en prosedyre hvor en liten enhet plasseres under huden i brystet for å regulere hjerterytmen. Pacemakeren sender elektriske impulser til hjertet for å opprettholde en stabil hjerterytme, noe som lindrer symptomer som tretthet, svimmelhet og besvimelse.

Hjerterytme­forstyrrelser

Hjerterytme­forstyrrelser

Behandling av hjerterytme­forstyrrelser, som atrie­flimmer, inkluderer prosedyrer som kateter­ablasjon eller implantasjon av enheter som pacemakere og defibrillatorer. Disse inngrepene normaliserer hjerterytmen, reduserer symptomer som hjertebank og tretthet, og forebygger alvorlige komplikasjoner som hjerneslag.

Elektro­konvertering av hjertearytmi

Elektro­konvertering av hjertearytmi

Elektro­konvertering av hjertearytmi er en prosedyre der et elektrisk sjokk brukes for å gjenopprette normal hjerterytme. Denne behandlingen er effektiv for å raskt korrigere unormale rytmer som atrieflimmer, og lindrer symptomer som hjertebank, kortpustethet og svimmelhet.

Vi har ingen partnersykehus som tilbyr denne behandlingen enda.

Våre partner­sykehus som tilbyr behandling innen

Kardiologi

Vi har dessverre ingen partnersykehus som tilbyr behandling innen denne kategorier enda.

Alle våre behandlinger